MÜŞTERİ ÖNCE GELMEZ . ÇALIŞAN ÖNCE GELİR

Müşteri Önce Gelmez. Çalışan Önce Gelir. Eğer Çalışanlarına İyi Bakarsan Onlar da Müşterilerine İyi Bakarlar

Richard Branson

Ne kadar doğru bir söz söylemiş değil mi ? Çalışanına iyi baktığın sürece o zirvede bir performans ile çalışır  ; işi kendi işi olarak görür ve sahiplenir ; daha dikkatle ve titizlikle maillerini cevaplar ; taleplere hızlı bir şekilde dönüş yapar.

Kurumsal şirketler , ben çalıştığım için biliyorum önceliği kendi çalışanına verirler. Çünkü sektörde en iyi olduklarını bilirler ve Doğru Çalışanı bulmanın Müşteri bulmaktan daha öncelikli olduğunun bilincindedirler.

Birçok Müşteri , kendisinin daima haklı olduğuna inanır. Çünkü küçük firmalar Müşteriye çok fazla ihtiyaçları olduğu için gereğinden fazla tolerans göstermişlerdir onlara. Bu yüzden bir bilgiyi eksik veya yanlış bile geçseler hemen karşı firmada çalışanı suçlamaya çalışırlar. Küçük ölçekli firmalardaki yöneticiler de hatanın Müşteride olduğunu bile bile buna göz yumar hatta bazen bu işin boyutu Müşteri Temsilcisini işten çıkarmaya kadar varabilir. Hal böyle olunca da belki de profesyonel bir çalışanını kaybeder ; belki de işleri bir başka temsilci ele alıncaya kadar aksamış olur.

Oysa ki bilinçli Kurumsal firmaların çoğunda durum tam tersidir. Yöneticiler çalışanının bir hatası yoksa ve hatta hata veya aksaklık müşterinin kendisinden kaynaklandı ise hemen olaya müdahele eder. Tüm doneleri toplar atılan mailller - gelen mailler - gelen orjinal numune vb. ve Müşteriye bunlarla dönüş yaparak sağlam bir duruş sergiler. Müşteri de eğer o firmayı kaybetmek istemiyorsa bunu zaten kabul eder. Böyleye çalışan aklanmış olur. Yöneticisinin arkasında durduğunu gören çalışan işine daha bir dört elle sarılır ; daha yüksek bir performans sergiler ; daha sakin çalışır. Bunun Şirkete getirisi de elbette yeni projeler , yeni müşteriler , itibar ve saygıdır.

Bu işin manevi ve en önemli boyutudur.

Bir de işin maddi boyutu var tabi . Çalışanı piyasanın altında bir fiyata çalıştırmak firmanıza katkı sağlamaz zarar verir . Çalışanın gözü sürekli dışarıda olur. Müşteriye asgaride hizmet verir , kendinden birşey katmaz.

Ödüllendirilen ve tatminkar maaşlar alan çalışanları incelediğinizde bu insanları ilk başta Firma Sahibi bile zannedebilirsiniz. Çünkü bu çalışanlar firmayı sahiplenir ; sırtlar .Maaşı  Piyasadan az yüksek bile olsa kendini çok özel sayar ve çok ayrıcalıklı bir firmada çalıştığından emin olur. Bayram ikramiyesi ise Bayram dönüşü zinde bir beyin ile gelip extra verim sağlar . Bu da Müşteriye pozitif yansır. İşte tam da bu noktada yani servisin kusursuz olması ve diğer firmalardan fark yaratması noktasında Şirket değerleri yükselir . Müşteriyi aramak zorunda kalmaz ; müşteri kendisi o firmayı arayıp bulur. 

Değerli İşverenler bu çok önemli noktalara önem gösterdiği sürece Sektör Lideri olmalarında hiçbir engel kalmaz.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BAŞVURU GÖRÜNTÜLENDİ

Meltem Özmert Mengene - Tekstil Sektöründe - Kıdemli Müşteri Temsilcisi Mesleğini anlatıyor

İş Başvurusu